Erasmus +

ERASMUS+ ÕPIRÄNNE MURASTE KOOLIS

 

Õppimine saadab meid kõiki kogu elu. Me õpime ja kogeme iga päev midagi uut. Õpetajad, kes igapäevaselt õpetamisega tegelevad, õpivad samuti- nii oma õpilastelt, kolleegidelt, koolituste käigus, lugedes, jälgides, katsetades.

Üks suurepärane võimalus õppimiseks on Erasmus+ programm. Ka meie kooli õpetajad on saanud Erasmus+ toel uusi teadmisi omandada, seniseid teadmisi kinnistada, silmaringi laiendada ja teiste maade õpetajatega kohtuda.

Meie senised edukad projektid:

2017. aasta  projekt „Õpime õues õpetama“ (2017-1-EE01- KA101-034813), üks õpetaja käis õpirändel Maltal.

Aastatel 2018- 2020 osalesime partnerina Eesti, Läti, Islandi ja Sloveenia ühisprojektis „Hob’s Adventure - Hands-on Biodiversity“.

2019. aasta projekt  „Õpi uut, saa kogemusi, jaga“ (2020-1-EE01-KA101-077855), neli õpetajat sai osa õpirändest Hispaanias ja Itaalias.

Seni viimane, 2022. aasta projekt  „Teel sügava õppimise poole“ (2022-1-EE01-KA122-SCH-000068773) lõppes novembris 2023. Projekt andis 17-le meie kooli õpetajale võimaluse õppida ja töövarjutada Hispaanias, Küprosel, Soomes, Hollandis ja Itaalias.

Kõik õpirändel osalejad on jaganud oma õppimiskogemusi kolleegidele õpetajate koostöökoosolekutel. Tehtud esitlused sisaldasid alati ka ideid, mida võiksime Muraste Koolis kuuldu, nähtu ja kogetu põhjal muuta. Mõned muudatused on tänaseks ellu viidud. Kõik kogutud  metoodilise info ja fotodega esitlused on salvestatud õpetajate ühiskasutuses olevasse Google Drive kausta.

Ajalooõpetaja, üks klassiõpetaja ja õppejuht said koolituskursustelt erinevaid oma valdkonna materjale ja viiteid õppekeskkondadele, mida nad kolleegidega jagasid. Uutest õppekeskkondadest hakkasid õpetajad kasutama järgmisi: Trello, Classroomscreen, Quiz, Quizziz, Plickers.

Liikumisõpetaja, kes osales rahvusvahelisel liikumisõpetajatele mõeldud seminaril, sai praktilistes töötubades oskused, mida nüüd jagab, koolitades Eesti liikumisõpetajaid. Eriti väärib märkimist spikeball, mis spordialana oli Eestis veel võõras, kuid meie õpetaja koolitab teisi Eesti õpetajaid, et see ala rohkem leviks.

Soome Kauttua koolis läbiviidud töövarju nädala tulemusena hakkasime rohkem tähelepanu pöörama rahule, vaikusele ja aeglasemale õpitempole tundides. Teema tuli koolis paremini fookusesse ning õpetajad võtsid üle erinevaid Soomes nähtud meetodeid, kuidas laste käitumist suunata (nt tunnieesmärkide ja tegevuste kirjutamine tahvlile, käitumist toetavad sildikesed lauanurkadel, iga õpilase toolile ja lauale nimesildi panek, tunni alustamise ja lõpetamise rutiinid jms). Tutvudes Kauttua kooli õppekavaga otsustasime ka Muraste Koolis uue õppekava loomisel kasutada visuaale, kus ühe klassi kõigi ainete õpitulemused on ülevaatlikult ühel lehel kajastatud. Uue õppekava loomise protsessis tahame Soome kogemuse näitel lihtsustada ka oma õpilaste hindamise korda. Kuna Soomes oli väga hästi korraldatud abiõpetajate kaasamine, siis täiendasime abiõpetajate ülesandeid ning meilgi on nüüd 3 abiõpetajat tööl. Muljet avaldas vaikides söömine ühel päeval nädalas, kuid selle katsetamine on alles mõtetes.

Koolijuht tegi ülevaate Soome töövarjunädalal saadud kogemustest Harku valla haridusjuhtidele.

Hollandi katoliku koolidesse toimunud õpirände tulemusena arutlesime koolis põhjalikumalt järgmisi teemasid: enesekindlus õpetades, rahulikuma ja järjepideva õpikeskkonna loomine, ühesugune reageerimine probleemide puhul, mis tagab kindlad reeglid ja väärtustatud õpetaja rolli; enesekindlus küsida rohkem abi HEV lastele, teeme vähem, aga teeme hästi; kasutame vaiksemat häält, ühine märgisüsteem klassiruumis (täringud ja roheline/punane kaart). Ühiste arutelude tulemusena on õpetajate metoodika ja lähenemisviisid klassiruumides ühtsemaks muutunud.

HEV-koordinaator jagas Hollandi töövarjutamise kogemust Tallinna Ülikooli hariduse juhtimise magistriõppe tudengitega ja TLÜ inglise keele kursuse tudengitega.

https://docs.google.com/presentation/d/1x9y7RW1-HrS0aPC2IYgpTFagP6vZsoSeLkomXORYAtU/edit?usp=sharinglink opens on new pagehttps://docs.google.com/presentation/d/1x9y7RW1-HrS0aPC2IYgpTFagP6vZsoSeLkomXORYAtU/edit?usp=sharing">

 

Õpirändel osalemine on suurendanud meie rahvusvahelisi kontakte. Oleme avatud koostööle nii siseriiklikult kui rahvusvaheliselt.

Töövarjutajad Tšehhist osalesid  nädala jooksul kooli igapäevategevustes.

 On toimunud seminarid liikumisõpetajatele Norrast, Belgiast ja Kreekast.

Võõrustasime Teachers Education Academy gruppi välisõpetajaid, kellele viisime läbi seminari hariduslike erivajadustega õpilaste kaasamisest õppetöösse.

Üks õpetaja esines ettekandega rahvusvahelisel online konverentsil „PEDAGOGY FOR CHANGE”, tutvustades aktiiv- ja õuesõppe meetodite kasutamist oma kooli näitel.

 

Kooli FB- lehel on meie õpirändeprojekt kajastust leidnud. https://www.facebook.com/murastekoollink opens on new page (20.04.2023)

Kohalikus ajalehes ilmus 14.07.2022 artikkel kooli tegemistest, kus on Erasmus+ projekti kajastatud (https://www.harku.ee/documents/2846092/33348901/12.+HVT+14.07.22.pdf/00c8e22b-609f-437d-a177-55918aa91570link opens on new page)

Oleme jaganud oma parimaid praktikaid erinevate Eesti koolide õpetajatele ning TÜ ja TLÜ tudengitele. Näiteid koolitustel ja töövarjunädalatel tutvustatud meetoditest ja kogetud koolikorraldustest tõid osalejad teiste koolide õpetajatele ka Muraste koolis toimunud täiendkoolituspäevadel, kus osales projektiperioodil kokku 5 erinevat kooli.

 

 

 

Avaldatud 09.02.2024. Viimati muudetud 09.02.2024.